Nie pijesz soku z kiszonych warzyw? To duży błąd!

20 lutego 2022

Kup kiszony sok z buraka na artmankiszonki.pl/pl/c/Zakwasy-soki-warzywne/10.

Z kwaszonek korzysta się w słowiańskiej tradycyjnej kuchni od wieków. Ostatnio jednakże raz za razem mówi się także o własnościach zdrowotnych soków z kiszonych warzyw, przede wszystkim z kapusty oraz buraków. To w zasadzie tzw. superfood, który coraz częściej pojawia się na półkach sklepowych w działach z przetworami.

Sok z kiszonej kapusty – ogromne ilości minerałów oraz witamin

W dzieciństwie sok z kapusty kiszonej spożywał prawdopodobnie większość z nas. Nasze babcie same przyrządzały kiszoną kapustę na podstawie przekazywanych w rodzinie przepisów, a po skonsumowaniu całej kapusty częstokroć dawały swoim wnukom kubeczek z sokiem, wyjaśniając, że sok jest kwaśny, ale niesłychanie zdrowy. I nie myliły się! Sok z kapusty kiszonej to znakomite źródło witamin! Zawiera on ogromne ilości witaminy PP, E, A oraz C, jak również rozmaite minerały, jak żelazo, fosfor i miedź. Wiele osób ma trudności z przywyknięciem do cierpkiego posmaku tego soku, ale powinnyśmy sięgać po niego cyklicznie, gdyż jest on bakterio- i grzybobójczy, usuwa toksyny z organizmu, obniża poziom choresterolu oraz ma dobry wpływ na pracę żołądka, a przez to może wspierać proces odchudzania. Przede wszystkim zaś pomaga uzupełnić deficyt witaminy C, co zwiększa odporność organizmu oraz chroni przed częstymi przeziębieniami. Ze względu na zawarte w nim żelazo sok z kapusty kiszonej podaje się również anemikom. Rzecz jasna, nawet z tak zdrowym przetworem nie wolno przesadzać – wystarczy spożycie nie więcej niż jedną szklankę soku dziennie.

Sok z kiszonych buraków ma właściwości antyseptyczne, przeciwzapalne oraz antyoksydacyjne

Kolejnym popularnym sokiem, którego używamy od wieków w kuchni i który pijemy również jako zdrową przekąskę, jest sok z kiszonych buraków. Posiada on masę witamin i ma własności antyoksydacyjne, antyseptyczne oraz przeciwzapalne. Sok ten podnosi ogólną odporność: redukuje poziom cholesterolu, poprawia koncentrację, a przy tym zapobiega zatwardzeniom. Chociaż buraki charakteryzują się dużą zawartością cukru, to sok z kwaszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę. Nie poleca się jednak jego konsumpcji paniom karmiącym piersią i w ciąży, a także osobom cierpiącym na schorzenia nerek albo reumatyzm.

Jeżeli nie masz czasu, aby przygotować soki z kiszonych warzyw na własną rękę, możesz zakupić je w ulubionym markecie albo założyć na nie zamówienie wprost na stronie producenta. Nie zapomnij jednakże, że takie soki powinno się magazynować w chłodzie.

Jeśli nie masz czasu, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz nabyć je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w niskich temperaturach.

Nasze dane adresowe:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]