Reklama firm, organizacji i miast poprzez produkcję filmów promocyjnych

18 grudnia 2019

Słynne powiedzonko mówi, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Na początku były to wyłącznie statyczne obrazy, aczkolwiek wraz z zaawansowaniem techniki i wzrostem dostępu do kina, a później internetu i telewizji, powoli wyparły je filmy. Dziś klipy są jednym z trzonów małych i dużych kampanii – zarówno jeśli chodzi o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też promocję nowego produktu. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim na skutek zróżnicowania ich form, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie pasować najlepiej.

Filmy promocyjne – typy i ich zastosowanie

Najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, które są pomocne w trakcie promocji produktów są spoty reklamowe. Świetnie kojarzymy je z TV, jednakże ostatnimi czasy równie istotnym kanałem ich dystrybucji jest także internet – raz za razem napotykamy je na portalach informacyjnych bądź YouTube, na dodatek popularną praktyką jest nadawanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Wypada wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii kreowania korzystnego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników i partnerów. Istotnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą regionów lub miast, fundacji i organizacji charytatywnych. To narzędzie nadające się znakomicie do przedstawienia powabu konkretnego miejsca, zaawansowania różnego rodzaju inwestycji (np. budowy dróg czy fabryk) albo szczegółów działalności charytatywnej. Podobnym typem są filmy eventowe, stanowiące formę relacji z rozmaitych imprez branżowych.

Przygotowanie filmów korporacyjnych powierz kompetentnemu studiu

By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła planowane efekty, powinny one cechować się wysoką jakością. Toteż produkcję filmów trzeba powierzyć sprawdzonej, doświadczonej firmie. O randze usług oferowanych przez konkretne studio sporo powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezastąpionych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.