PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

15 października 2022

Szukasz pełnej oferty private blog network? Znakomicie trafiłeś! Wejdź na https://pbnmarket.pl.

By klient odnalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe profesjonalne i użyteczne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, e-mail czy telefon oraz nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Inny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, medycyną oraz prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO