Krótko o pozycjonowaniu

23 kwietnia 2019

Istnieją 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Matki czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie sportowe puma Drift Cat białe sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Widzew”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]