Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

22 marca 2019

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad wprowadzonych przez Google. Podstawowe rozróżnienie filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania swojej strony pamiętasz o wszystkich wytycznych , nie musisz martwić się o filtry Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają zalecenia Google mogą być nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.