Zagrożenie dla strony – bany i filtry Google

31 marca 2019

Posiadanie firmowej strony www wymaga jej ciągłego sytuowana w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą być założone na stronę, kiedy nasze starania powodują naruszenie norm prawidłowego SEO. Sprawdźmy, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali w sieci?

Ban od Google to najgroźniejszy rodzaj kary, który może dotknąć stronę internetową. Oznacza on kompletne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie biznesu. Zauważmy, że większość internautów korzysta z Google, więc po usunięciu portalu odsetek naszych klientów błyskawicznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie strony www w rezultatach wyszukiwania, co też negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Występują filtry ręczne – nakładane osobiście przez załogę Google i algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez profesjonalne programy.

Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za zamieszczanie zbyt dużej liczby odnośników kierujących na naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby usunąć ban od Google należy najpierw zgłębić jego podłoże. Najlepiej zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która w kilka miesięcy upora się z problemem. Proces może jednak przeciągać się do pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.