Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

31 marca 2019

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wymienione symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.